Punane on olnud jõulude ajal silmatorkav värv, mille tähendus ja kasutus on saanud oma erilise koha peamiselt tänu Coca-Cola reklaamistrateegiale. Ajalooliselt on punane värv sümboliseerinud erilisi hetki ja emotsioone, kuid 20. sajandi alguses hakkas see saama sügavamat tähendust seoses jõulupühadega. Coca-Cola brändi puhul on see omandanud lausa kultuurilise mõõtme, mis seondub jõuluvana kuvandi ja kaubamärgi reklaamistrateegiaga.
1931. aastal, kui jõulud olid taas uue hooaja lävel, hakkasid Coca-Cola reklaamid ajakirjades silmapaistvaks muutuma. See oli aeg, mil reklaamitööstus alles arenes ning brändid otsisid uusi ja innovaatilisi viise, et end tarbijatele meeldejäävaks teha. Coca-Cola soovis oma tooteid seostada mitte ainult värskendava joogi, vaid ka pühade rõõmu ja traditsioonidega.
Et seda saavutada, telliti üks esimesi reklaame tuntud illustraatorilt Haddon Sundblomilt, kellelt oodati loomingulist lähenemist, et tuua ellu jõuluvana kujutis, mis oleks mitte ainult äratuntav, vaid ka tõeline. Haddon Sundblomi lähenemine sellele ülesandele oli revolutsiooniline. Ta soovis luua pildi, mis peegeldaks tõelist jõuluvana, mitte lihtsalt kedagi, kes on jõuluvanaks riietatud. Sundblom'i visioon oli luua südamlik ja kodune atmosfäär, mis väljendaks pühade tunnet ja soojust. Tulemuseks oli elutruu ja kutsuv jõuluvana, kes naeratab, joob Coca-Colat ja jagab rõõmu ning head tuju. Selle kujutise kaudu suudeti siduda jõuluvana ja Coca-Cola toode, luues seose, mis on kestnud põlvkondade lõikes.
See hetk tähistab ka tõeliselt ajaloolist pöördepunkti, kuna Sundblomi loodud jõuluvana kujutis sai laialdaselt levinud ja armastatud. See kujundus pole mitte ainult muutunud jõuluvana ikooniks, vaid ka aluseks, millele on rajatud paljude inimeste arusaam jõuludest. Jõuluvana punane ülikond, mille Sundblom kujutas, seostus kiiresti Coca-Cola kaubamärgiga ja hakkas sümboliseerima jõulude rõõmu, soojust ja jagatud hetki.
Coca-Cola jätkas oma punase kaubamärgi reklaamimist ka pärast seda, kui Sundblom oli oma kuulsad illustratsioonid loonud. Selle värvi kasutamine reklaamides, pakendites ja muudes turundustegevustes on kestnud, luues tugeva assotsiatsiooni punase ja jõulude vahel. Seega võib öelda, et Coca-Cola on oluliselt mõjutanud mitte ainult omaenda brändi, vaid ka laiemat kultuurilist konteksti, kus punane on saanud jõulude vältimatuks osaks. See on tõestus sellest, kuidas turundus ja loominguline mõtlemine suudavad kujundada meie arusaamu traditsioonidest ja värvidest, mille kaudu tähistame erilisi hetki elus.